Forskning og videnskab har altid været vigtig, men er det måske endnu mere i dag med de udfordringer, vi står over for. Lige så afgørende er det, at den nye viden og de solide fakta blive spredt og kommunikeret effektivt, så de kan oplyse vejen frem for os – frem mod bedre beslutninger og en mere bæredygtig udvikling i det hele taget.
Inviter medarbejdere og kunder til at hjælpe med verdensmålene
Gi’ den gas med CSR og Verdensmål – og fortæl om det
1.100 virksomheder skal i år for første gang aflægge CSR-rapport. Det giver anledning til at fortælle gode historier. De fleste af os elsker historier om dem, der skiller sig ud, gør en forskel, brænder for noget og handler på det. Alle eventyr er gjort af det stof – og i arbejdet med CSR og Verdensmålene er der masser af den slags historier at øse af.
FN’s Verdensmål åbner et kæmpe marked for danske energi-løsninger
Kan skarp kommunikation skrue blusset op under vores eksport-gryder?
Har du noget på hjerte? (9 spørgsmål og 1 godt råd)
PR og Media Relations
SoMe er ikke alt. Earmed media i form af klassisk PR har stadig stor værdi.
I Kontekst Kommunikation hjælper vi fx Verizon Enterprise Solutions med at nå langt ud i danske medier med undersøgelser, teknologiindsigt, thought leadership mv. Vi trækker på 20 års erfaring med PR-arbejde for en lang række globale tech-brands som fx IBM, Intel, VmWare, Lenovo, Symantec osv. foruden danske tech-virksomheder.
Tjek indholdet i vores PR-værktøjskasse her:
Brandbuilding: Grøn energi
På en mark i udkanten af Hobro ligger en lille organisation. Den har fokus på, hvordan brint kan bruges i den grønne omstilling. I 2014 var den primært kendt af samarbejdspartnere, som talte en håndfuld virksomheder i nærområdet og nogle forskere på Aalborg Universitet. I dag er den kendt globalt af toneangivende aktører inden for brint og modtager jævnligt henvendelser om samarbejde. Hvad er der sket?
Platform og synlighed for fremtidens kystkultur
Kan man lave skaldyrsessens af strandkrabber - og bliver man smukkere af tang?
Læs om, hvordan projektet Bæredygtig Kystkultur gennem skånsom og innovativ anvendelse af havets ressourser skaber et godt og bæredygtigt livsgrundlag for mennesker, først og fremmest på Djurslandskysten, men på sigt også i resten af Danmark og ude i verden.
Kontekst Kommunikation har bl.a. hjulpet med:
• gennemarbejdning af projektbeskrivelse og fundraisingmateriale
• udarbejdelse af profilbrochure
• udvikling af website
• sparring på kommunikation
Kan man tjene penge på at redde verden?
Det anslås, at der globalt set findes markedsmuligheder for den private sektor på 12 billioner $ i arbejdet for at nå Verdensmålene. To store arrangementer i sidste uge viser, at FNs Verdensmål – også kaldet SDG - for alvor er ved at komme på agendaen. Hos store, etablerede virksomheder såvel som hos små og socialøkonomiske start-ups. Og det er et nyt og fantastisk perspektiv, at der nu er en fælles dagsorden at tale ind til, når det gælder om at udvise samfundsansvar.
Video-indhold:
Interviewserie firedoblede antallet af Facebook-følgere
Videoer på Facebook er ikke forbeholdt solskinshistorier og hurtige click-baits, men kan også skabe engagement om livets mere mørke og alvorlige sider.
For Landsforeningen Liv&Død udviklede vi interviewprojektet ”Danmarkshistoriens største generation taler ud om døden,” med deltagelse af 6 kendte danskere. Videointerviewet med tidl. overlæge og formand for Etisk Råd, Ole Hartling opnåede over en halv million visninger, 2600 delinger, 6400 likes og hundredevis af kommentarer. Læs mere om projektet her!
Omfattende formidlings-opgave: Brint og grøn omstilling
For kort tid siden havde vi den glæde – sammen med gode kolleger – at arrangere indvielsen af et af Europas største og mest avancerede brintanlæg - af sin art. Indvielsen er den foreløbige kulmination på en formidlingsopgave, som har strukket sig over et par år og omfatter udarbejdelse af kommunikationsstrategi og -plan, position paper, website, sociale mediekanaler, brochurer, videoer, præsentationer, posters og PR.
De store energi-aktører har taget FN's Verdensmål til sig
Vigtigheden af at bygge bro til det tyske marked
Robotterne kommer! Og tak for det.
Ikke mindst inden for velfærdsteknologi vil der være store gevinster at hente for såvel patienter som personale i at "samarbejde" med robotter. Og flere danske virksomheder er langt fremme med at skabe fremtidens robotter inden for velfærdsteknologi. Vi har haft fornøjelsen at hjælpe en af disse virksomheder med at få det perspektivrige budskab frem.
Plejehjem på Facebook
Hvordan skaber man bedre kommunikation omkring beboerne på et plejehjem? En facebook-side for pårørende, personale og beboere kan være et af midlerne. Her kan personalet gøre opmærksom på arrangementer. Her kan familiemedlemmer, der bor langt væk, følge med i stjernestunderne på plejehjemmet. Og her kan pårørende udveksle gode ideer til, hvordan de hjælper beboerne i det daglige med frisør, fodterapeut og lignende.
Foråret i Gambia
Et “gambisk forår” rullede i 2016 henover det lille vestafrikanske land, hvor befolkningen satte den autokratiske præsident Jammeh på porten og indsatte den demokratisk-sindede Barrow på posten. Men hvor nemt er det at udvikle demokrati i et land, som er præget af stor fattigdom, arbejdsløshed, analfabetisme og korruption? Det ser vi nærmere på i denne analyse.
Bag facaden
Meget kan forberedes gennem issues management, kriseberedskaber og andre discipliner. Det skal man sørge for at have på plads. Men når alarmen går, så opstår der alligevel uforudsete situationer, behov og konflikter, som skal håndteres under stærkt pres. Det er ikke altid et elegant forløb. Men det er virkeligheden. Det ved man, når man har siddet inden for murene og ageret midt i orkanens øje.